€35.50
Voor de echte liefhebber in Porsche die de nostalgie waardeert van dit mooie merk. Hoe leuk is het om te zien hoe de ontwikkelingen van deze fabrikant zich laat zien? Natuurlijk heeft het merk vele moderniseringen toegepast maar men is trouw gebleven aan de oude lijnen van eerdere modellen.
Op 12 september 1963 werd door Porsche het model 901 voor het eerst getoond aan het publiek op de autosalon van Frankfurt. Het nummer moest echter worden veranderd omdat Peugeot het merkrecht claimde op alle automodelnummers bestaande uit drie cijfers met een nul in het midden. Gekozen werd toen voor 911. De Porsche 911 kwam in 1964 op de markt met een 2.0 liter luchtgekoelde zescilinder motor die achterin was geplaatst en 130 pk leverde. Hiermee kon de 911 in 8,9 seconden optrekken van 0 tot 100 km/u.
In de loop der jaren werd het modellengamma vergroot. Zo kwam in 1966 de 911S met 160 pk en in 1967 de Targa op de markt, als een ‘veiligheidscabriolet’ met permanent gemonteerde rollbar en verwijderbare softtop. De targa is vernoemd naar de vele overwinningen van Porsche bij de Targa Florio-races op Sicilië. Porsche combineerde bij deze uitvoering het gevoel van een cabriolet met de zekerheid van een rolbeugel. De eerste types, softwindow genaamd, hadden een uitritsbare plastic achterruit. Vanaf 1969 werd een vaste glazen achterruit geleverd. Vanaf modeljaar 1969, werd de wielbasis met 57 mm vergroot, met een verbeterd rijcomfort als resultaat en tegelijkertijd een meer stabiele rijdynamiek.
In de loop der jaren groeide de motorinhoud van 2,0 naar 2,2 en 2,4 liter. Altijd waren diverse uitvoeringen te krijgen. De standaard ‘T’ (110, 125, of 130pk), het comfortmodel ‘E’ (155 of 165pk) of de sportieve ‘S’ (160, 170, 180 of 190 pk). Voor modeljaar 1973 kwam de Carrera RS (Renn-Sport) uit met 2,7 liter motor en 210 pk. Deze was bedoeld voor de racerij maar kon ook op straat worden gebruikt. Bij de RS was alles in het werk gesteld om gewicht te reduceren. De RS is duidelijk te herkennen aan zijn kenmerkende spoiler achter op de auto, een zogenaamde “ducktail”. De naam Carrera werd door Porsche voor het eerst gebruikt in 1955, om een klasse overwinning in de Carrera Panamericana van 1953 te herdenken. Carrera is Spaans voor “race”.
Vanaf modeljaar 1974 waren de auto’s uitgerust met een 2,7 liter motor, en hadden ze aluminium bumpers met harmonicarubbers aan de zijkant. Dit was noodzakelijk om te voldoen aan de Amerikaanse wetgeving op het gebied van veiligheid. Vanaf modeljaar 1976 werd de Porsche gebouwd van verzinkt staal om roesten tegen te gaan.
In de turbo-uitvoering van 1975 tot 1989 was het model bekend als 930.
Dit behang van de Porsche oldtimer vs nieuw (achterkant) geeft sfeer aan elke ruimte. Zowel je kantoor, kinderkamer en garage krijgt in één keer de sfeer die je zoekt. Alle in de webshop getoonde foto’s zijn van een mooie kwaliteit tot een hoogte van ca. 300 cm. Onze studio doet zijn uiterste best, wanneer een uitsnede nodig blijkt, de meest optimale vlakverdeling te kiezen zodat jouw Porsche oldtimer vs nieuw goed tot zijn recht komt.
Wij maken het beeld altijd passend op de door jou opgegeven maten van de wand. Wil je dat we rekening houden met een bed, kast, bureau en/ of bijvoorbeeld een raam dan vragen we je even met ons te bellen of te mailen. In overleg komen we tot het mooiste resultaat van deze prachtige Porsche oldtimer vs nieuw. Het behang (Airtex) wordt speciaal voor jou op maat gemaakt en wordt als één geheel geprint en verwerkt.
Naast het kiezen van een foto uit onze beeldbank waar je allerlei sportwagens kunt vinden is het ook mogelijk een foto aan te leveren uit je eigen collectie, van een fotograaf of van een andere beeldbank.
Omdat we over een eigen machinepark beschikken vindt de productie en verwerking in eigen ‘huis’ plaats. Zowel de hele brede printer (printbed van 320 cm breed) als ook de smallere printer (printbed 160 cm breed) maar ook de tangentiaal aangedreven snijmachine staan dagelijks ingekomen opdrachten te verwerken. Dit maakt het mogelijk om snel en makkelijk mee te schakelen in de wensen van onze klanten.
Dus ook voor een spoedopdracht of iets speciaals/ exclusiefs ben je bij ons aan het juiste adres. Voordat we je bestelling in productie nemen ontvang je vooraf een digitale preview. In deze preview kun je zien hoe je uiteindelijke bestelling eruit komt te zien. Pas als je tevreden bent over deze preview geef je akkoord op je Porsche oldtimer vs nieuw en zal de productie starten.
Na het kiezen van dit plaatje, Porsche oldtimer vs nieuw, en de productie ervan komt de volgende stap. Het behang moet ook nog aangebracht worden op de wand van je keuze. Wil je het professioneel aanpakken met zo min mogelijk werk voor jezelf dan besteed je de montage uit aan ons gespecialiseerde team. Als jij zorgt voor een zo glad mogelijke ondergrond en een vrije muur dan doen wij de rest. In onderling overleg plannen we een geschikt moment in de agenda. Over het algemeen kan het printen en monteren al snel plaats vinden. Geef bij het bestellen aan als je de montage aan ons uitbesteedt. Dan wordt dit automatisch in de berekening verwerkt.
Als je handig bent en wilt besparen op de kosten kun je de montage van deze Porsche oldtimer vs nieuw ook zelf uitvoeren. Wij adviseren je goed in te lezen hoe je deze behangklus aanpakt. Je krijgt namelijk één stuk behang geleverd wat op één koker zit (dus geen baantjes).
Voor de beste montage adviseren wij onze speciale pastalijm bij te bestellen. Deze heeft een hoge kleefkracht en zorgt ervoor dat je het behang goed kunt verwerken. Als je een emmer lijm bijbesteld leveren wij een gratis rakel met vilt bij. Met deze rakel duw je alle lucht tijdens de montage onder het behang vandaan. De lijm breng je met een roller op de muur aan en voor de randjes gebruik je een kwast.